Obserwatorzy

Google+ Followers

wtorek, 20 sierpnia 2013

Jaki poniedziałek..

...taki cały tydzień - tak mówi powiedzenie. Trochę mnie to przeraża, bo dziś wtorek i jak na razie wszystko się sprawdza. Cały czas w świecie przetworów.
Właściwie to zaczęłam już w niedzielę - na próbę zrobiłam dżem z cukinii. Zachwycił mnie jego złoty kolor.Przepis ogólnie dostępny w necie i nie bardzo pamiętam skąd go wzięłam ( jak sobie przypomnę, zamieszczę ;)):
cukinia
1/2 kg cukru
1 galaretka cytrynowa

Wrażenia:
No cóż... Przesadziłam z cukrem, bo sypałam "na oko" - zresztą większość przepisów tak robię.
Może od początku:
Cukinię pokroiłam i zasypałam cukrem, odstawiłam do następnego dnia. Zagotowałam do miękkości i przetarłam przez sitko, dodałam galaretkę. Według przepisu dodawało się jeszcze goździki, ale średnio lubię...Dodałam za to odrobinę kwasku, żeby zmienić smak..Teraz zastanawiam się, w jaki sposób spożytkuję ten dżem ;)

A na tapecie w dalszym ciągu ogórki.. - to urobek poniedziałkowy - część sałatek jeszcze gotuje się w garze.. Dziś tylko ogórki w musztardzie i w przecierze pomidorowym :)



W ogrodzie robi się jesiennie - żółto - za sprawą słoneczników, które wysiałam dla naszych braci mniejszych.




 I tym słonecznym akcentem, żegnam się z Wami i życzę kolorowych snów :)
K.